با ادامه ی روند توسعه ی تکنولوژی های خودران، خودروهای آزمایشی در حال استفاده از سنسورها و نرم افزارهایی بوده که فضای کمتری را اشغال کنند. این پروژه ها دیگر نباید ظاهر یک محصول علمی و آزمایشی را داشته بلکه باید در ظاهر خودروهای عادی عرضه شوند. در همین راستا برخلاف مدل های قبل، خودروی Ford Fusion Hybrid تمامی دوربین ها و سنسورهای خود را به خوبی در دلش جای داده است. با ما در بهترین ها در زمین برای اطلاعات بیشتر همراه باشید.

اگرچه خودروی جدید بر روی همان پلتفرم مدل فعلی نشسته، اما با سخت افزار کامپیوتری قدرتمندتر و جدیدتری همراه شده است. کنترل های الکتریکی مورد استفاده بیشتر آماده ی تولید نشان می دهند و طبق اعلام فورد، سنسورهای مورد استفاده بهتر از قبل می توانند دنیای اطراف خود را مشاهده کنند که البته این ویژگی تا حدی به سخت افزار بهبود یافته و کمی هم به جایگاه بهتر قطعات در خودرو بستگی دارد.

سنسورهای جدید LiDAR باریک تر از قبل طراحی شده و میدان دید بیشتر آنها باعث شده که تنها دو عدد از این سنسورها مورد نیاز باشند، به جای چهار سنسور بکار برده شده در خودروی فعلی.

تمامی این توسعه ها و پیشرفت ها با هدف ارائه ی یک خودروی خودکار فورد تا سال 2021، انجام شده است. این کمپانی اندازه ی گروه های توسعه ی خود را نیز افزایش داده و در چهار شرکت با تخصص در قطعات مختلف پازل خودروی خودران ازجمله متخصصان الگوریتم و شرکت های توسعه ی سنسورها، سرمایه گذاری کرده است.

خودروی خودکار فورد با انتشار در سال 2021 قادر به کسب سطح 4 اتوماسیون SAE خواهد بود و به این ترتیب می تواند در اغلب شرایط بدون راننده، رانده شود. خودروی خودران جدید فیوژن فورد در CES و نمایشگاه خودروی دیترویت به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

 
منبع : newatlas